Aiva, minimalistista luonnonkosmetiikkaa



Löysin suomalaisen AIVA:n Pian kautta. Olen seurannut Piaa somessa jo vuosien ajan, ja sinä aikana olen oppinut luottamaan hänen asiantuntemukseensa. Jos Pia sanoo, että jokin tuote on hyvä, se on hyvä. Olen ehtinyt aikuisiällä kokeilla lukemattomia määriä erilaisia kosmetiikkatuotteita ja olen lyönyt paljon huteja kokeiluissani. Olen yrittänyt löytää toimivaa ihonhoitorutiinia itselleni lukemattomia kertoja. Olen oppinut sen, että ihollani vähemmän on enemmän, ja siksi naputtelin näppäimistöä heti, kun näin Aivan ilmoituksen brändilähettiläshausta. (Eli jee, olen yksi Aivan ihkauusista superonnellisista brändilähettiläistä!)

Aivan taustalla oleva ihonhoitofilosofia on yksinkertainen: 1 + 1 = 10. Ihon puhdistamiseen käytetään luomulaatuista ihonhoitoöljyä (The Oil). Kosteuttamiseen ja hoitamiseen käytetään tarpeen mukaan monitoimivoidetta (The Cream). Tuotteet toimivat täydellisesti keskenään toinen toistaan tukien ja niitä voi sekoittaa keskenään. Tuotteet hoitavat itse asiassa yhdessä yli 10 ihonhoitotuotteen tehtävät: kasvonaamion saat sekoittamalla voidetta ja öljyä, vedenkestävän silmämeikin saa helposti pois öljyllä, vartalon iholle öljy imeytyy täydellisesti (tai sitä voi käyttää hierontaöljynä tai intiimiöljynä), voidetta voi käyttää käsivoiteena tai vartalolla jne. Aivalla on kaksi aurinkosuojavoidetta (SPF20 ja SPF50), jotka ovat mielestäni parhaat luonnonkosmetiikan aurinkovoiteet.





Aivan tuotteiden koostumus on mietitty tarkkaan, jotta ne sopivat herkällekin iholle, ja että ihon luonnollinen tasapaino löytyy antamalla iholle työrauha. Hoidetaan vain tarpeellinen ja tarpeen mukainen asia iholla. Aivan tuotteet ovat kliinisesti ja dermatologisesti tutkittuja, eikä niissä käytetä synteettisiä hajusteita tai lisätä erillistä parfymointia (mikä tarkoittaa usean hajusteaineen seosta).

Olen oppinut Aivalta enemmän kosmetiikkateollisuudesta ja raaka-aineista kuin koskaan aikaisemmin mistään muualta. On ollut silmiä avaavaa ymmärtää, kuinka paljon meitä viedään harhaan tuulesta temmatuilla lupauksilla ja keksityillä tarpeilla (tarkoitan tässä sekä ihon että ihmismielen tarpeita). Kirjoitan tästä myöhemmin lisää, koska aihe on mielenkiintoinen ja tärkeä.

Aivan keskeisin ajatus on ihonhoidon minimalismi. Hoidetaan tarpeellinen erinomaisilla tuotteilla ja samalla säästetään luontoa, mielenrauhaa ja rahaa (näin itse ajattelen). Erityisesti ajattelen tätä maapallon kantokyvyn kannalta; kosmetiikkateollisuus on valtava ja uskaltaisin väittää, että keskimääräisesti suomalaisen naisen kaapista löytyy yli kymmenen kosmetiikkatuotetta. Jos tuon määrän saisi edes puolitettua...

Opettelen vasta itsekin minimalismia. Pikkuhiljaa olen pääsemässä kohti sellaista, mitä arvostan ja mikä tuntuu omalta. Se vaatii jatkuvaa opettelua, kyseenalaistamista ja hämmästymistä. 

Aivan taustalla oleva filosofia ja perustelut ovat vakuuttavat. Minimalismin ja vähemmän kuluttamisen kautta uskon voivani kirjoittaa blogiin haluamistani aiheista positiivisen kautta. Tämän vuoksi halusin Aivan brändilähettilääksi: pääsen kiinni minimalismiin ja rakastamaani luonnonkosmetiikkaan uudelta kantilta.

AIVA:n tuotteisiin pääset tutustumaan tarkemmin täältä (ja nyt säännöllisesti myös täältä minun blogista ja somesta). Halusin kirjoittaa blogiin pikaisesti brändilähettiläänä toimimisesta, koska olen tästä niin innoissani. Tästä matka minimalistiseen ihonhoitoon alkaa!

Kommentit

Suositut tekstit