Dr. Hauschka: Soothing Day Lotion




Pitkäaikaisena Dr. Hauschka-fanina olen aina ilahtunut, kun heiltä tulee uusi tuote markkinoille. Uusia tuotteita ei tule onneksi kovin usein, vaan pitkän tuotekehittelyn seurauksena ja ihmisten aitoihin tarpeisiin. (Koen ongelmallisena kosmetiikkaankin rantautuneen trendin tehdä kausittain valtava määrä uusia tuotteita muka uudenlaisilla ominaisuuksilla, ja ihmiset hamstraavat sitten näitä uutuuksia siinä toivossa, että he saavat jotakin uutta mullistavaa omalle iholleen ja hyvinvointiinsa.)

Olen huomannut Dr. Hauschkan tuotteissa sen, että ehkä juuri pitkän tuotekehittelyn vuoksi on mahdollista löytää todellisia aarteita omaan ihonhoitoonsa. Ihoni reagoi herkästi niin sään vaihteluihin, lämpötilan muutoksiin, ruokiin kuin tunteisiinkin, joten on ajoittain todella haastavaa löytää omalle iholle sopivia tuotteita. Ja on tullut vuosien varrella melkoisia ylilyöntejä, kun joko olen käyttänyt liian montaa erilaista tuotetta yhtä aikaa saadakseni toivotun lopputuloksen tai sitten olen käyttänyt liian voimakkaita tuotteita. Lopputuloksena aina sama punoittava, kuumottava ja kiristävä iho. Kuultuani ihonhoidon minimalismista ja siirtymällä käyttämään vain tiettyjen merkkien tuotteita, ihoni rauhoittui, mutta ei ollut vielä ihan "täydellinen". Suurin kiitos ihoni kunnon parantumiselle kuuluu nimenomaan Dr. Hauschkan tuotteille.

Kuten aikaisemmin olen maininnut, olen onnekkaassa tilanteessa, koska olen päässyt testaamaan joitakin uusia tuotteita hieman etukenossa. Ennen joulua sain testattavaksi Dr. Hauschkan eilen markkinoille tulleen Soothing Day Lotionin. Monelle on varmasti tuttu Dr. Hauschkan Revitalising Day Cream (uudistuksen myötä Revitalising Day Lotion), josta on ollut saatavilla 30 ml ja 100 ml voiteet. Uutena voiteena markkinoille tuli myös Balancing Day Lotion, joka on tarkoitettu rasvaiselle iholle, ja kaikki kolme päivävoidetta ovat nyt 50 ml pakkauksissa.

Olen käyttänyt pitkään Dr. Hauschkan Melissa-päivävoidetta, ja ajattelin, että en koskaan löydä sen parempaa tuotetta omalle iholleni. Olin väärässä. Viimeinen palanen omaan "täydelliseen" ihooni loksahti kohdilleen, ja nyt kun olen käyttänyt noin kolme kuukautta tätä uutta rauhoittavaa kasvovoidetta, olen ihan hämmästynyt: ihoni on huomattavasti sileämpi, ihohuokoset ovat pienentyneet ja ihon väri on tasoittunut. Ehkä myös epäpuhtauksia tulee vähemmän. Olin jo tavallaan tottunut siihen, että koska ihoni reagoi herkästi, oli se aina hieman punalaikkuinen ja arvaamaton. Nyt, vaikka ihoni hetkellisesti reagoikin johonkin, on sävy silti tasainen ja iho todella kuulaan näköinen. Myös kaulan ja dekolteealueen iho ovat paremmassa kunnossa: iho on napakampi, sileämpi, pehmeämpi ja kosteutetun tuntuinen. Ja mikä parasta, ihon kuumotus ja polttelu on lähes kokonaan loppunut, ja se on mahtavaa!

Pidän todella paljon voiteen kevyestä koostumuksesta: voide imeytyy nopeasti ja hyvin, ja soveltuu meikin alle erinomaisesti. Kasvot eivät kiiltele illallakaan, jos meikki on koko päivän kasvoilla. Käytän suurimmaksi osaksi Dr. Hauschkan meikkejä, joten varmasti on merkitystä meikin siistinä pysymiseen silläkin, että ihonhoito- ja meikkituotteet toimivat synenergiassa. Erikoista on ollut myös se, että talviaikaan ihoni hilseilee melkoisesti pohjoisen pakkasissa, mutta nyt tätä ilmiötä ei ole tullut kovinakaan pakkaspäivinä. Olen käynyt Rukalla monena viikonloppuna: siellä on todella kuiva ilma, ja silti ihoni on voinut tämän voiteen ansiosta hyvin.

Voiteen tuoksu on hyvin mieto, mutta ihanan kukkainen. (Välillä joudun oikein pinnistämään, että tunnen tuoksun. Se on ihana!) Olen jäänyt koukkuun tähän tuotteeseen. Sillä on ollut melkoinen vaikutus itsetuntoon, kun on huomannut, miten oman ihon kunto kohenee ja peilikuva näyttää uudenlaiselta. Yhtä aikaa kuin aloitin Soothing Day Lotionin käytön, olen tehnyt myös päivittäin KORPIA kasvojoogaa, ja tämä yhdistelmä on osoittautunut omalla kohdallani täydelliseksi winwin-ihonhoidoksi. Melkein nauran täällä omalle innostukselleni ääneen, mutta on vaan niin piristävää, kun voi olla puhtaasti iloinen jostakin. :)

Rohkaisenkin nyt jokaista etsimään "omaa juttuaan" ihonhoitoon ja omaan ihoon; minulta on vienyt todella kauan päästä tähän pisteeseen, mutta uskon nyt entistä enemmän siihen, että jos omassa mielessä tuntuu jonkin asian kohdalla heti ensi hetkillä selkeys, niin sitä kohti kannattaa mennä. Minulla kävi niin sekä kasvojoogan kanssa että Soothing Day Lotionin ensimmäisenä testipäivänä. Olen senkin ymmärtänyt aika vasta, vaikka tiedon puutteesta ei ole kyse, että ihon kunnolla on oikeasti vaikutusta sekä fyysiseen että psyykkiseen terveyteen.

Lopuksi: kannattaa vierailla Lupaus Puodin verkkokaupassa. Lupaus Puoti on Helsingissä sijaitsevan Ihohoitola Lupauksen ja luomutukku Itu Biodyn Oy:n verkkokauppa. Lupaus Puoti on ainoa luonnonkosmetiikan verkkokauppa, josta löytyy kaikki Suomessa saatavilla olevat Dr.Hauschka -tuotteet. Olen päättänyt, että kunhan koronakurimus hellittää, lähden Helsinkiin Ihohoitola Lupaukseen – tähän kaupungin kauneimmaksi tituleerattuun luonnonkosmetiikkamyymälään – Dr. Hauchka ihohoitoon.

Huom. Olen saanut Dr. Hauschkan Soothing Day Lotion -kasvovoiteen testiin, mutta kirjoitin tämän tekstin ihan silkasti ilosta. Ja myös siitä syystä, että koska en voi olla ainoa, jolla on näin herkkä iho, toivon, että tästä tekstistä olisi avuksi ja rohkaisuksi.

Kommentit

Suositut tekstit